söndag 31 maj 2020

Det gäller att förnya sig


Mer än 40 års samlande av allehanda material gör att lagren är stora av det mesta. En dotter som ville hjälpa mig att dödstäda ville slänga bort några gamla tavelramar. Det fick hon inte eftersom mina planer var att få till broderier att fylla ramarna med. Okej, då får vi se nästa gång jag kommer blev hennes anmärkning. Om inget har hänt ryker de.

Det slumpade sig väldigt bra när en vän ett tag efter detta, frågade efter ett feministiskt broderi som skulle bli en födelsedagspresent. Då kom jag igång genast och tavelramarna är nu räddade. Det känns fint att också ha börjat förbruka en del av den stora mängden broderimaterial som finns i samlingarna. Än så länge är det ganska ensidigt, bara ett motiv, men jag kommer också att haka på trenden att brodera text på frihand på broderade dukar, Jag hade glömt hur roligt det är att brodera, men jag lovar att det blir mer. Förhoppningsvis kommer även broderierna att resultera i nya kronor att placera i mikrolån.

2 kommentarer:

  1. Har du sett de nya moderna broderade bonaderna med texter typ "Håll ut" sånna har blivit poppis häromkring.
    Har du märkt av att återbetalningar uteblir nu? Jag har "förklorat" 50 dollar denna månad och 100 totalt i år.

    SvaraRadera
  2. Ja, Pia den sortens broderi ligger också pipelinen. Jag har några gamla broderade dukar som jag tänker fylla med upplyftande, gärna feministiska texter.

    Och ja, jag har märkt att återbetalningsgraden har sjunkit. Den var på över 98% när vi började. Nu är den nere på 96&. Soluppgången har förlorat mer än 2500 dollar. Det är förstås tråkigt men det inget att göra något åt. Det är bara att kämpa på.

    SvaraRadera