måndag 19 mars 2018

Inget ufo precis


Det började som en diagonal restgarnsfilt men jag insåg att jag lagt upp för få maskor. Den blev för smal. Alltså fick det bli en poncho istället. Den har kanske funnits på stickorna i två år men jag kan nog inte säga att den blev ett ufo, snarare en surdeg. Och den är väl det fortfarande eftersom jag inser att jag för första gången i mitt stickliv måste blocka den för att den ska komma till sin rätt. Den rätstickade kanten viker sig inåt. Dessutom kanske ett tag med virknålen för att dra ut ännu fler trådändar kommer att göra susen.

Restgarnsprojekt av det här slaget är väldigt roliga eftersom en inte vet hur slutresultatet kommer att bli. Det är faktiskt lite roligare att sticka då. Därför påbörjades genast en ny poncho. Är det kanske dumt? Är ponchotrenden slut för den här gången?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar