söndag 8 maj 2022

Two trick pony med lite utvikning

 


Det är fortfarande mest virkade korgar och barntröjor som produceras men ibland kilar sig lite annat in. Ett par färdigstickade vantar hade fått för stora tummar. Det är nu åtgärdat. Dessutom fanns det ett par påbörjade vantar i ett ganska hopplöst garn eftersom det är nästintill omöjligt att se maskorna på grund av alla öglorna. Därför borde jag genast ha insett att det inte heller skulle gå att sticka en barntröja av garnet.

När även barntröjan repats upp la jag upp maskor till en ganska bred halsduk. Då insåg jag så småningom att den halsduken skulle bli för kort för att någon skulle gilla den. Till slut blev det ett fjärde försök med det hopplösa garnet. Det blir en smalare halsduk men den här gången tror jag att jag kommer i mål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar