lördag 27 juni 2020

Ännu fler nyheter


Från två olika håll har jag fått vitt tvåtrådigt ullgarn. Nu finns det ganska många härvor. Garnet är lite sticksigt så det är inte helt perfekt att sticka vantar av. Därför har jag färgat en del av det med kaffe för att kunna sticka tofflor som valkas för att de ska hålla bättre. Bild på dem kommer så småningom.

På grund av mängden garn sm ska förbrukas ville jag också hitta alternativ. Här är ett. Jag stickade och valkade ett par vantar. I valkningen försvinner sticksigheten. Resultatet blev över förväntan. Nu förbannar jag mig själv för att jag inte mätte och skrev upp längden på vantarna. Längden blev ju perfekt efter valkning. Kommer jag att lyckas lika bra nästa gång?

Peacemärket består av kaffefärgat garn men i sommar ska jag samla växter för att få fram andra färger. Det finns som sagt en hel del av det här ullgarnet som förhoppningsvis ska bli till något som kan omvandlas till pengar som kan placeras i mikrolån. Det är så roligt och meningsfullt att göra skillnad i världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar