måndag 16 juli 2018

Semesterstickning och eftersläntarlån


Resor har tidigare inneburit mycket planering. Vilken stickning/stickningar ska med på resan och hur mycket garn behöver jag ta med för att det säkert ska räcka? Fruktpåsarna har helt klart underlättat både planering och packning. Garnet till fruktpåsarna tar mycket liten plats. Med rymliga fickor och små stickor går det att ha hela stickningen i fickan och det är absolut en fördel. Nu är det alltid fruktpåsar på stickorna när jag är på resande fot.

Jag trodde faktiskt att jag skulle kunna sticka medan jag var på vandring. Det provade jag aldrig. Det kändes som om den framåtlutande gången när en går med ryggsäck inte skulle kännas bekväm tillsammans med stickning. Men kanske var det att själva vandringen, efter 35 års uppehåll, krävde så mycket att att det inte gick att förbruka energi på något annat än att ta sig fram med packningen. Men resan till vandringsstället och på kvällen när en slagit läger gav ändå lite tid till stickning så tre fruktpåsar blev i alla fall färdigstickade.

Det har också blivit två eftersläntarlån för juni. De gick till följande låntagare. Vi önskar dem lycka till!

borrower photo
Verónica Minerva
El Salvador / Agriculture$25.00
Matched by WAGE (Women and Girls Empowered)  
borrower photo
Rosa
Timor-Leste / Agriculture$25.00
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar