måndag 1 februari 2016

Mera garn från Sune


Med denna tredje garndonation har nog Sune passerat Anita från Gävle och Zontakvinnorna som huvuddonator av garn. Den stora papperspåsen var så full att ett av nystana trillade ur på vägen hem och nystade upp sig. Som tur var var det nyfallen snö så det blev inte smutsigt men det förbryllade några andra fotgängare som noterade att något rörde sig på trottoaren ett tiotal meter efter mig. Var det kanske dolda kameran hade de funderat, men de tog mod till sig och stoppade mig.

Även om jag inte hade saknat garnnystanet eftersom det var så många i påsen var det bra att jag blev uppmärksammad på vad som hänt. Det var många meter vitt garn på vit snö som någon annan kunde ha trasslat in sig i om jag inte hade återbördat det till påsen.

När vantlagret är fyllt, delvis med hjälp av den här garndonationen, blir det fler virkade korgar och lampskärmar. En del av den här garndonationen passar nämligen utmärkt till just det.

Tusen tack Sune!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar