måndag 16 mars 2015

Fjärde disktrasan påbörjad


Det är enklast möjliga och kanske den tråkigaste varianten att sticka, bara räta maskor. Personligen fördrar jag aviga maskor. Ett försök att få in några aviga varv emellanåt skapade dock vissa problem. Ränderna blev inte lika breda. Det gäller ju att hålla reda på hur många varv det ska vara av varje, innan det är dags att byta. Då gick det som det gick. Som disktrasa fungerar den nog i vilket fall.

Efter att jag började på disktrasan ovan har jag beslutat att nästa ska bli slätstickad. Då får jag ju vartannat varv avigt och vartannat varv rätt. Kanske jag till och med ska våga mig på ett peace- eller feministmärke. Det går bra att göra på en slätstickad. Det går visserligen på en rätstickad också men då kommer märket bara att bli tydligt på ena sidan om jag tänker rätt. Plötsligt har det i vilket fall som helst blivit lite lockande att fortsätta med disktrasorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar