fredag 6 februari 2015

Gammalt och nytt på stickorna




Alla benvärmarparen är inte klara men jag har i alla fall kommit närmare slutet på dem. En rundsjal har passerat stickstadiet och det är bara det tråkigaste kvar, att fästa trådarna. Den andra rundsjalen, som egentligen skulle blivit en halsduk, behöver jag leta mer tunt garn till.

En svart mössa i barnstorlek, en fuskpolo som är ett beställningsjobb och ett par sockar eftersom en av de senaste garndonationerna innehöll ett nystan lämpligt garn, 75% ull och resten syntet, är också på gång. Efter detta får jag kasta mig över disktrasorna eller klippa sönder t-shirts för att få trikågarn eller slakta maskinstickat för att utvinna garnet. Eller möjligen prova att sticka trekantssjalar. 

Att klippa sönder t-shirts och slakta maskinstickat handlar om att få mindre tid till stickningen. Det andra handlar om att sticka sådant som det inte redan finns väldigt mycket av. Hur mycket kommer jag att berätta så fort jag gjort inventeringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar