fredag 13 februari 2015

Disktrasor på gång


Det lät så enkelt att sticka disktrasor men det tog en stund att komma igång. När jag väl hittat ett mönster var garnet där tjockare än det jag hade plockat fram. Mitt tjocka bomullsgarn befann sig i ett ufo som från början var tänkt att bli en mössa. Eftersom den mössan hade krävt ett väldigt stort huvud, bestämde jag mig istället för att det skulle bli ett barnlinne. Men jag hittade i alla fall lite bomullsgarn i olika tjocklek som jag tror lämpar sig för disktrasor, så till slut är det två stycken på gång.

Jag har gjort några fruktlösa försök att hitta mönstret som jag tänkt använda till barnlinnet som påbörjades för säkert två år sedan. Kanske har jag slängt det. Nu återstår frågan om jag ska repa upp och göra disktrasor istället. Mitt motstånd mot att repa upp gör dock att jag bestämt mig för att vänta ett tag till. Kanske kan jag hitta ett modellinne bland de barnkläder jag sparat efter mina barn. Det hör väl varje flitig stickare till att ha några ufon liggande. Kanske ska jag presentera alla mina en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar