måndag 19 januari 2015

Mera snabbstickat


Det går fort att sticka med stickor 20 och tjockt garn. Det går så fort att det till och med blev roligt att sticka en stund. Annars är stickning för mig lite som att äta, det är något en gör men det är inte alltid det är så kul.

Garnet inköptes i second hand butik i Bulgarien för snart två år sedan och jag har visserligen stickat en mössa av det tidigare, men det blev inte så lyckat, så det blev liggande. Nu när jag upptäckt hur bra det fungerar tillsammans med stickor 20 kommer det snart att ta slut. En tredje randig halsduk är redan på gång.

Frågan är om det finns rundstickor i storlek 20. Då räcker garnet kanske till en sjal också. Annars får det bli en halsduk till även om jag vanligtvis försöker undvika att sticka två identiska saker. Fast jag kan ju förstås sticka en halsduk med ett mönster istället för en rätstickad. Då blir den identisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar