onsdag 7 januari 2015

Det kom ett brev!


Jättestort tack till den okända välgörare som har stickat och skickat dessa underbart vackra vantar med spännande innehåll. Allt kommer förstås, förr eller senare, att omvandlas till något positivt för några människor som inte har det lika bra som vi har det. Vantarna är så fina att de kommer att handla i VIP- lådan. Där hamnar sådant som är för fint för att vi ska nöja oss med den vanliga donationen, det vill säga 80 kr för ett par vantar. Kanske är det någon som ser dem här på bloggen som vill lägga att bud? Mejla i så fall soluppgangen@yahoo.se  Storleken uppskattar jag till liten dam. Materialet är troligtvis ren ull.

Även om jag slarvade med att omvandla kronor till dollar när jag funderade över målet för nästa år och satte det alldeles (?) för högt, funderar jag ändå på att för omväxlings skull placera lite pengar i ett annat projekt. Det här i Colombia till exempel
http://www.globalgiving.org/projects/youth-singers-transform-lives-by-teaching-others/

Det är ett projekt där äldre elever ger yngre elever sånglektioner för att de ska bli duktigare själva. Nu finns det flera undersökningar som visar att barn som får musikundervisning varje vecka förbättrar sina skolresultat i alla ämnen. Därför tror jag att även för de yngre barnen kommer detta att leda till en positiv utveckling.

Om du okända välgörare absolut inte tycker det här är en bra idé kan du skriva i kommentarsfältet för då fortsätter vi med kivalån. Annars, än en gång ett stort tack! Ditt brev värmde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar