lördag 31 oktober 2020

Valkvetenskap och ett nytt lån






Att få till de valkade vantarna är verkligen inte lätt. Till slut trodde jag att jag fått till det perfekt och visste hur jag skulle köra dem i tvättmaskinen för att få ut dem i lagom storlek. Med ett par jeans i en maskin inställd på halv tvättmängd och 60 grader fick jag ut den vänstra. Alltså provade jag den varianten men med tre par stickade vantar samtidigt. Det gick inte så bra. Visserligen fick jag ut ett par vantar i lagom storlek, men två av paren hade krympt högst marginellt. Hur kommer det sig?

Min säkra metod gäller tydligen bara vantar i det speciella ullgarnet och med bara ett par vantar i maskinen åt gången. Nu är det garnet slut. De vantar jag jag plockade ur maskinen, som hade intagit rätt storlek är stickade ett nytt garn (tack Sune). Innebär det då att om jag kör dem med ett par jeans i halv maskin 60 grader och inte har något annat med i maskinen samtidigt, då kommer jag att få ut ett par barnvantar? Jag inser att det nog kommer att ta lång tid innan jag blivit fullärd när det valkning.

När det sedan länge har varit omöjligt att träffa presumtiva kunder är det sällan det blir tillfälle att presentera nya lån. Till slut har dock Mattias och Marianne gjort det möjligt. Tusen tack till er! Hoppas ni är nöjda med den valda låntagaren som vi självfallet önskar lycka till.
 



Johanna Estefania

San Gabriel, Ecuador

A loan helps to buy farming inputs for her crops.

$25.00

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar