söndag 19 april 2020

Så kan det gå


Här syns nästan ett halvt kilo ullgarn, inköpt i Bulgarien, bortskänkt till äldsta dottern och återfått  efter att hon låtit malen göra arbetet med att nysta upp härvorna, till ett evighetsjobb. Men arbete som tar lång tid att utföra innan en kommer till ända fram till en färdig produkt som hamnar i de redan ganska välfyllda lagren av färdigstickat, ska en kanske bra välkomna just nu.

Vad ska det då bli av alla dessa pyttenystan? En diagonal restgarnsfilt är påbörjad. Men det kanske ändå får bli det som jag planerat från början, och som var skälet till att jag kastade mig över de här gamla ullgarnshärvorna. Jag tänker sticka tofflor som jag valkar. Om en valkar när det är färdigstickat spelar det mindre roll att det från början har stickats med kortare snuttar föreställer jag mig.

Önska mig gärna lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar