söndag 20 maj 2018

Vad det blir av Tant Koftas garndonation


Det har legat i pipelinen länge och en längre bilresa gjorde att jag kom till skott. Äntligen har jag provat att sticka den första kassen av Tant Koftas fina bomullsgarn och nummer två är på gång. Den här blev mer som en slags sommarväska eftersom det stora virknålen för att virka handtag inte fanns med i bilen.

Tack vare bilresan har jag för en gång skull har lite koll på hur lång tid det tog att sticka något. Jag får ibland frågor om hur lång tid det tar mig att sticka till exempel en mössa men jag kan aldrig svara, Det är i princip aldrig en får tillfälle att sitta stilla och sticka något från början till slut och då är det svår att uppskatta hur lång tid det tar. Nu vet jag i alla fall att det tog cirka sex timmar att sticka den här väskan, så nästa gång jag får frågan har jag åtminstone ett svar, även om det inte är på hur lång tid det tar att sticka en mössa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar