söndag 28 januari 2018

Några av A:s ufon färdigställda


I paketen från A har funnits många saker som det har krävts väldigt lite för att färdigställa. I babytröjan och sparkdräkten var det bara knapparna som fattades. Till sparkdräkten behövde jag inte ens leta rätt på knappar eftersom de fanns med.  I blöjbyxorna var det bara några korta sömmar och fästandet av trådar kvar för att plaggen skulle förvandlas från ufo:n till färdigställda.

De virkade halsdukarna krävde inte heller särskilt mycket arbete för att genomgå sina förvandlingar, men desto mer tankemöda. Var det något särskilt de symboliserade? Var det någon okänd "hype" bland barn jag missat? Jag är fortfarande inte helt säker, men mina egna barn, alla födda på -80-talet, tycker att även jag borde se att de föreställer vaxkritor, precis sådana som funnits i mängder i det här huset. Eftersom jag inte hittat någon annan symbolisk förklaring får jag väl köpa den.

Stort tack till A med familj som skickat så fina saker som säkert kommer att generera fler kronor som kan göra skillnad i världen.

2 kommentarer:

  1. Det var just vaxkritor jag tänkte när jag såg dem för första gången, fast jag förstår inte varför mans skulle vilja ha kritor som halsdukar.

    SvaraRadera
  2. Det återstår väl att se om det finns någon som vill det. A kände förmodligen någon ville det och förhoppningsvis finns det fler. I så fall kommer de också att generera nya pengar som blir till mikrolån.

    SvaraRadera