torsdag 9 februari 2017

Virkat från Kuba


Vid ett besök på Kuba över jul och nyår kunde jag konstatera att virkning är betydligt mer populärt än stickning där. Den här fina klänningen fick jag med mig hem. Kanske kan den inspirera någon bloggbesökare.

Själv är jag inte någon särskilt flitig virkare eftersom det kräver betydligt mycket större uppmärksamhet. Jag måste se efter var jag ska sticka ner virknålen hela tiden. När det gäller stickning går det att känna var en hamnar rätt och det går att göra även om det är alldeles mörkt.

Virkade plagg fanns att köpa lite var stans på Kuba, men stickade såg jag endast ett fåtal. Och när jag ville besöka en garnaffär blev det nobben. Inte ens stickaren som jag lärde känna, visste var det fanns någon. Jag fick tyvärr inte tillfälle att fråga var någonstans kubanerna köper sitt garn då, för någonstans måste de ju få tag i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar