lördag 4 september 2021

Två ufon i hamn

 


Det stämmer faktiskt inte att det bara finns barntröjor på stickorna. Det finns två restgarnsfiltar som kommer fram med jämna mellanrum och därför inte direkt kan klassificeras som UFO. Det kan däremot klänningen och barnskallran på bilden. Klänningen var från början en mössa som bara skulle passat en person med jättestort rastahår och som inne hittat någon köpare på flera år. Därför bestämde jag mig för att göra om den till en barnklänning. Det har väl tagit sådär sju, åtta år. Egentligen var det jakten på mer bomullsgarn att sticka tröjor av som fick mig att ta tag i projektet igen.

Det skulle inte förvåna mig om skallran har legat ungefär lika länge som klänningen. Nu vet jag inte om det finns några fler rena ufon liggande men det finns fler mindre lyckade mössor som ska omvandlas till annat. Det är också ett sätt att inte öka på volymen av färdigstickat, att ta upp saker ur lagret och sticka nytt av de mindre lyckade alstren. Förhoppningsvis återvänder snart möjligheten att komma ut och träffa nya kunder och på så sätt minska lagret. Hoppas, hoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar