måndag 23 augusti 2021

One trick pony


Den yngsta dottern frågade om jag är en "one trick pony" och det kan jag ställa upp på, åtminstone just nu. Det finns visserligen ett par sockar på stickorna men annars tror jag att de flesta stickrelaterade ufon har kommit i hamn. Kvar på stickorna finna bara barntröjor.

Det finns stora lager av det mesta av det som vi säljer mest av, det vill säga mössor vantar och handledsvärmare. Alltså finns det ingen anledning att sticka mer av det. Så ja, för närvarande är jag en "one trick pony".

Ulltröjan nere till höger ska valkas för att bli lite mer av en höstjacka. Med hjälp av påbörjade tröjan nere till vänster kan jag komma underfund med om att det går att öka på storleken, och få det bra genom att bara öka på de maskantal, som utgjorde skillnaden mellan den allra minsta och den näst minsta storleken. Jag kommer förhoppningsvis att komma fram till ett resultat och då ska jag självfallet meddela vad jag kommit fram till.  

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar