söndag 18 april 2021

Oops, I did it again






För att det ska gå lite långsammare att fylla på lagren med färdigstickat fyller jag på garnlagret genom att slakta stickade saker som A har donerat. När jag slaktar färdigstickad vet jag inte vad det är för garnkvalité. Jag har kommit på ett bra sätt att ta reda på det. Det tvättade syntetgarnet är lika krulligt efter tvätt som före. Men jag hade som vanligt glömt bort att ren ull inte blir så roligt efter tvätt.

När blandgarnerna och syntetgarnerna är uppnystade finns högen med rent ullgarn kvar. Det är väldigt tidsödande att omvandla den högen till användbart  material igen. Då är frågan, ska jag ta mig den tiden eller ska det bli något annat av högen. Nu är ju odlingssäsongen igång. Kanske får den istället bli till täckmaterial i grönsaksodlingarna.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar